
Stichting Urban Education
De manieren waarop we helpen
Stichting Urban Education is mede ontstaan door de gunfactor die wij naar jongeren toe hebben. De jeugd is volgens ons de toekomst, op het moment dat deze doelgroep goed behoed wordt met activiteiten die hun betere keuzes laat maken in de toekomst, leveren wij een goede bijdrage aan de maatschappij. Ook gaan wij als Stichting mee met de tijd, tegenwoordig bereik je in een kort tijdbestek vele jongeren via social mediakanalen instagram, tiktok, youtube etc. Onze projecten zullen zowel een fysieke als online elementen bevatten waar jongeren tussen de 16 en 30 jaar aan zullen deelnemen.
Project Urban muziek bondscoach (Afgerond)
Het oor van geluid (Afgerond)
Met dit project hebben wij van stichting urban Education jonge cultuurmakers geholpen met hun ontwikkeling in het kunst cultuur en media vak. Wij hebben jongeren (cultuurmaker) gedurende dit project geholpen in hun vrije tijd muziek met maken van muziek in de studio, jongeren geholpen met het maken een beat maken voor artiesten, samen met contentmakers (Cameramannen) regisseren tijdens rapsessies en interviews voor de jongeren, samen met fotografen photoshoots organiseren voor cultuurmakers, jongeren songcovers laten maken met photoshoppers en marketingactiviteiten voor cultuurmakers. Doormiddel van meerdere trajecten hebben de cultuurmakers ervaring opgedaan in de breedste zin in de urban branch.
Het oor voor geluid is een project waarbij Jair Leatemia een ontwikkeling heeft gemaakt in het maken van instrumentals en mix en masseren van muziek nummers. Sinds kleins af aan was Jair Leatemia al muziekliefhebber en heeft de altijd een gevoel gehad voor beats. Met het project het oor voor geluid heeft Jair zichzelf in 14 maanden tijd ontwikkelt tot producer en mix en masteraar. Wij van stichting urban education hebben Jair leatemia gekoppeld aan enkele producers, pianisten en mix en masteraars.






De camera scoop
(Afgerond)
Het project de camera scoop is een project waarbij 4 jonge cultuurmakers uit Den-Haag zich ontwikkelen tot professionele fotograaf. De cultuurmakers willen doormiddel van het opdoen van kennis en vaardigheden met het fotograferen in de toekomstmodellen en kledingbedrijven fotograferen. In dit project zetten wij van stichting urban education professionele fotografen in die de jongeren zullen helpen. Zo worden de cultuurmakers geholpen met wat voor fotograaf zij willen worden, wat voor camera’s het beste zijn voor specifieke shoots, hoe camera’s gebruikt moeten worden, fotos bewerken in photoshop, photoshoot opdrachten met camera’s en alles omtrent het fotograferen. De cultuurmakers hebben de ambitie om na het project een eigen camera aan te schaffen en om het werkveld in te gaan.



Graphic ala 433
Het project Graphic ala 433 is een project waarbij 8 Rotterdamse animatie illustrator cultuurmakers zich zelf in 8 maanden tijd gaan ontwikkelen tot animerende illustrator. De designs die de deelnemers in de toekomst willen ontwerpen en maken hebben geen specifieke naam echter is er een bedrijf genaamd 433 die dit soort designs maakt. Dit is de reden waarom de deelnemers, de maker van dit soort designs een ‘433 graphicer’ of ‘animerende illustrator’ noemen. Omdat er geen directe opleiding hiervoor is zijn de illustrator cultuurmakers met ons (Stichting urban education) in gesprek gegaan om dit project mogelijk te maken. Tijdens het project zullen wij van stichting urban education ons netwerk inzetten die de deelnemende illustator cultuurmakers helpen met hun ontwikkeling als ‘animerende illustrators’ en het maken van de graphic designs ala 433. Wij hebben 6 grafische ontwerpers met meer dan 5 jaar ervaring en een content bedrijf ingezet die de deelnemers momenteel aan het opleiden zijn.


Mode transformatie (Afgerond)
Het project mode transformatie is een project waarbij 3 cultuurmakers uit Amsterdam die zich willen ontwikkelingen tot modeontwerpers. De cultuurmakers zijn op de achtergrond al een tijdje bezig met het bij houden van de hedendaagse modewereld. Zij willen net als luxe modebedrijven zoals Louis vuitton, Dior, Gucci nieuwe kleding ontwerpen voor Nederlandse kledingmerken. Wij van Stichting urban education zetten professionals met een eigen kledingbedrijf in die de cultuurmakers zullen helpen om een ontwikkelings als modeontwerper te realiseren. De cultuurmakers zullen in dit project mode ontwerpen maken voor jassen, truien, hoodies, mutsen, broeken. Heel het proces hoe de cultuurmakers op een creatieve manier kleding kunnen ontwerpen wordt hun aangeleerd door de professionals die wij van Stichting urban education inzetten voor het project.


France meets dutch
Het project: France meets dutch music is een project waarbij 6 Rotterdamse cultuurmakers een Franstalig gemixt met Nederlands muziek EP zullen maken dat bestaat uit 5 muzieknummers. Het project France meets Dutch music bestaat uit 4 onderdelen. Het doel van de cultuurmakers is om gezamenlijk als groep een Franstalige gemixt met Nederlandse muziek te maken wat zal resulteren tot een EP van 5 nummers. Gedurende dit proces maken de cultuurmakers een ontwikkeling door. Zo leren zij teksten schrijven in de context van een thema, leren zij een samenwerking aan te gaan met componisten, hoe zij zowel ideeën over melodieën samen sparren, hoe zij het best met pre-sets muziek kunnen opnemen en hoe zij tot een eindproduct kunnen komen (5 Muzieknummers in een vorm van een EP). De kennis, ervaring en het netwerk wat de cultuurmakers hierbij op doen, willen zij in de toekomst meenemen om mogelijk in de toekomst hiervan hen vaste beroep te maken.
In de loop van der tijd zullen er meerdere projecten van de stichting beschikbaar zijn.
Wij helpen de jeugd!
Heb jij de ambitie om kennis, vaardigheden en/of CV op te doen met een vak waar jij niet bekend mee bent maar wel een ontwikkeling in wilt maken? Of heb jij een project in groepsverband waarbij de ontwikkeling van de deelnemers centraal staat? Heb jij een project waarbij mensen met een beperking dezelfde ontwikkeling, educatie en vaardigheden worden aangeboden als de rest van de cultuurmakers? Wij van Stichting Urban Education kunnen jouw daarbij helpen!
​
Schrijf je ideeën uit en neem contact op ons!
Toekomst plannen van Stichting Urban Education
In de komende drie jaar gaan wij minimaal 12 projecten uitvoeren in de regio Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht en omstreken. Dit zullen projecten zijn waarbij jonge uitvoerende kunstenaars een ontwikkelingsstap maken met hun hobby. Denk hierbij aan jongeren (cultuurmakers) die in hun vrije tijd muziek maken helpen in de studio, jongeren die in de studio een beat maken voor de artiest helpen met hun carrière, jongeren die graag willen leren video graferen helpen met het filmen en editen van content, jongeren die grafische uitingen willen maken helpen met photoshop opdrachten, comedianten helpen om de volgende stap te maken in hun carrière. Ook zullen er events worden georganiseerd waarbij we belanghebbende spelers uit de urban wereld uitgenodigd worden om het talent van de uitvoerende kunstenaars van dichtbij te kunnen bekijken.
Wij van Stichting Urban Education gaan activiteiten/projecten realiseren waarbij:
-
Muziek cultuurmakers: leren hoe zij op verschillende wijze kunnen samenwerken werken met als resultaat een muziek track waar zij beide achterstaan en die zij willen uitbrengen.

-
Videograaf cultuurmakers: leren hoe zij de regie/cinematografie van een interview concept dan wel videoproductie kunnen voorbereiden.

-
Komediant cultuurmakers: doen ervaring op in het professionele werkveld van comedy/podium professionals en weten hoe zij goed voor het daglicht kunnen staan op de set.
-
Grafische cultuurmakers: Leren hoe zij aan de hand van derde partijen grafische opdrachten kunnen uitvoeren.
-
Alle cultuurmakers (inclusief overige urban cultuurmakers): Werken aan hun CV met iets wat zij zien als hobby en kunnen zich in de kijker spelen bij belanghebbende in de urban muziek scene om van hun hobby hun beroep te maken in de toekomst.
-
Alle cultuurmakers (inclusief overige urban cultuurmakers: leren hoe zij kunnen netwerken/in contact kunnen komen met belanghebbende in de urban industrie.

-
Alle cultuurmakers (inclusief overige urban cultuurmakers: De cultuurmakers verschijnen op een groot urban podium waarbij zij gezien worden door een bereik van ruim 4.000.000 op social media (via onze partners).
-
*Cultuurmakers met een beperking (Bijzondere groep): Cultuurmakers met een beperking dezelfde kansen aanbieden als cultuurmakers zonder een beperking. Bij Stichting Urban Education is iedereen gelijk!
Onze projecten zullen altijd op meer dan een locatie plaatsvinden zodat cultuurmakers bekend worden met het werkveld. Het project heeft voor 90% urban elementen, maar sluit niet-urbaans elementen/deelnemers niet uit. Het is de bedoeling dat jongeren in zijn geheel bevorderd en gestimuleerd worden van diversiteit, bewustwording en verbinding op het gebied van kunst, cultuur, sport, media en educatie.